Jag

För 5 år sedan:
Var jag 15 år, gick i åttan och hade precis tagit bort min ugly tandställning och börjat träffa min första kärlek som varade i cirkus 2 år, vi drack hembränt åkte bil och gjorde andra dumheter. Men kul var det, då.

För 3 år sedan:

Var jag 17 år, skulle snart sluta ettan på gymnasiet, gick på fest varje helg hos mina vänner i upplands väsby och hade säkert det tråkigaste sommarlovet på länge.

För 2 år sedan:
Var jag 18 år, hade nyligen varit sjuk i 3 månader och precis opererat bort halsmandlarna och gjort slut med min dåvarande pojkvän, mina vänner och jag började festa som galningar ute på krogen och planerade vår Sunny beach resa för fullt, som säkert var den sjukaste semestern vi kommer att ha varit på.

För 1 år sedan:
Var jag 19 år, gick konstant på studentskivor och kämpade för de sista proven i gymnasietiden, längtade till studenten och hade ångest för att sommarjobba för första gången.

För 6 månader sedan:
Hade jag nyligen börjat plugga på universitetet och gick i samma klass som Kristoffer som jag precis insett att jag var kär i, (och är kär i!) för att några veckor senare bli tillsammans och gå och le åt varandra i skolan mest hela dagarna.

För 3 månader sedan:
Var det februari månad och jag var också 19 år, superkär i min Kristoffer som förövrigt då slutat i vår klass och börjat plugga på polishögskolan i stället. Ensam i plugget och precis börjat konstatera att 'personal, arbete och organisation' inte riktigt är min grej.

Igår:

Var jag 20 år, precis som idag, jag var på jobbet och det kändes rätt soft för en gångs skull, jag var glad och pigg och saknade att pussa min babe, som senare kom hem till mig på middag samt filmmys hela kvällen lång.

Imorgon:
Ska jag åka till universitetet för att träffa Emma och försöka skriva klart ett av de sista arbetena innan sommarlovet, jag förväntade mig också gymnastikträning, men nej den var inställd!

Om ett år:
Så hoppas jag på att bo ensam, utan föräldrar, tillsammans med Kristoffer, och jag ser mig helst plugga något annat program än det nuvarande vilket jag troligen också kommer att göra.

image299

Kommentarer
Postat av: Irdra

Sådan lista måste jag skriva nån gång.. men mitt minne är inte det bästa > ..

2008-05-19 @ 18:38:45
URL: http://vitryss.blogg.se
Postat av: Ida

Irdra: Ja det var faktiskt roligt att skriva en sån lista, så får man minnas lite :)

2008-05-19 @ 19:07:23
URL: http://idajosefinb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0