Calicivirus

Efter att patienter och personal på min avdelning haft vinterkräksjukan i 2 veckor nu så blev det också min tur. Det började igår med illamående runt kl 14, tog mig hem efter att ha ätit lunch med tjejerna och kl 18 var det igång. Jag spydde ca 30 ggr mellan 18.00 - 00.00. Grät typ hela tiden för fy satan vad dåligt jag mådde. Höll på att avlida av törst men en klunk vatten bidrog bara till ytterligare en spya. Troligtvis min värsta gång hittills (då jag haft vinterkräksjukan x antal ggr). I natt har jag knappt kunnat sova pga magsmärtor och illamående. Just nu har jag grymt ont i magen, ont i huvudet och lite feber och har endast fått i mig en skiva bröd och lite blåbärssoppa på 24 h. Jag som dessutom tagit ledigt från jobbet på måndag för att jag och Kristoffer skulle hitta på något denna helg, rätt misslyckat. Det här viruset önskar jag inte någon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0