Jakten på den förbannade tv-bänken...

Igår fann jag och Kristoffer att det var kampanj på den tv-bänk vi tänkt oss och kl 18 åker vi till Sickla köpkvarter att köpa den. Men den är slut. Säljaren i Sickla ringer vidare till andra butiker och de lägger undan en till oss ända borta i Brandbergen = 25 min bilväg bort.

Vi dyker in i bilen, åker i racerfart till Brandbergen, springer in i butiken 5 min innan stängning och betalar tv-bänken. Går ut och väntar på att få bänken levererad ut till varuutlämningen. Väntar en kvart och sedan kommer säljaren ut och säger att de visst inte hade tv-bänken på lagret, att det stod fel i lagersaldot. Säljaren säger att hon ringt andra butiker och att tv-bänken endast finns kvar i Nynäshamn där de nu lagt undan en till oss till morgondagen. Vi får två påslakanset som plåster på såren och åker sura därifrån...

Imorse tog vi en övningskörningstur till jordens ände; Nynäshamn, på drygt 60 min i spöregn. Men det gick kanon och det var skitlkul att köra. Väl där händer det omöjliga, det är nästan skrattretande, men tv-bänken finns inte där heller. HUUUUUUUUUR INKOMPENTENT OCH SLARVIG PERSONAL FINNS DET EGENTLIGEN SOM INTE ENS KAN GÅ UT PÅ LAGRET OCH SE EFTER INNAN DE BER SINA KUNDER ÅKA RUNT HALVA JORDKLOTET?! Ok, vi är lugna. Vi ber att få pengarna tillbaka och säljarna sticker varsin kudde under näsan på oss. Tack.

Sura som fan sätter vi oss i bilen. Jag ringer butiken i Brandbergen och får prata med säljaren som träffade oss under gårdagen. Jag berättar vad som hänt och kräver att vi får deras utställningsexemplar. Vi åker dit och kräver den dessutom till ett billigare pris och får den för 800 kr, färdigmonterad. Ordinare pris var alltså 1700 kr.

Var det värt besväret? Såhär ser den ut i alla fall:





Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha påslakan och kuddar, fett värt. Ser riktigt cleant ut. :)

2011-05-03 @ 21:58:54
URL: http://twitter.com/xploddan
Postat av: Daniel

Haha påslakan och kuddar, fett värt. Ser riktigt cleant ut. :)

2011-05-03 @ 22:01:47
URL: http://twitter.com/xploddan
Postat av: lixy

Bra blogg :)

2011-05-04 @ 09:37:34
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0