Introduktion

Idag började min KUA-praktik, dvs Klinisk Utbildnings Avdelning där studerande från arbetsterapeut-, läkar-, sjukgymnast- och sjuksköterskeprogrammen får öva på samverkan och att arbeta i team. Jag är som sagt på Danderyds sjukhus på ortopedavdelningen och idag fick vi i vårdlagen träffas, prata, fika och sedan fick jag och Andreas gå igenom en massa praktiska saker med sjukgymnasthandledaren. Idag blev det bara introduktion för min del och imorgon blir min första heldag, kl 12-20. Det lär bli kaotiskt med allt nytt och med alla studenter, dock väldigt lärorikt! Vi ska ha hand om 8 patienter med allt från höftfrakturer till nyckelbensfrakturer och jag känner mig inte helt uppdaterad om allt kring detta just för tillfället. Nu blir det därför till att läsa på lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0