En praktikvecka avklarad

Praktiken känns riktigt bra. Ok, första dagen var kaos. Verkligen kaos. Jag lämnades "ensam" på avdelningen med 8 nyopererade patienter med frakturer av alla möjliga slag, utan handledare, utan kursare. Vilsen i allra högsta grad och jag hade ingen koll på någonting, då tanken även är att vi ska sköta utskrivningar, fakturor för gånghjälpmedel, fax, telefonsamtal till operationsläkare, gipsare och ortopedtekniker utöver det sjukgymnastiska jag normalt sett endast har gjort. Men det var bara att improvisera även om det knappast gick strålande. Dag två hade väl hjärnan plockat fram lite mer ortopedikunskaper för rehab och träning och nu har jag fått lite mer rutiner klart för mig. Man lär sig snabbt och nu känns det bara hur kul som helst och jag har redan lärt mig hur mycket som helst!

Just precis nu har jag och Kristoffer lite fredagsmys, eller han har somnat i soffan medan jag har kollat klart en hel film själv för ovanlighetens skull - Gattaca med bla Ethan Hawke och Jude Law. Sjukt bra, trots att den är från 1997. Betyg 7.8 av 10 på imdb. Se den om ni har tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0