Resultat - Stockholm Halvmarathon 21,1 km



Klass: Kvinnor, åldersklass födda 1970-1992
Placering kvinnor: 1808 av 2975
Placering åldersklass:
1192
Tempo: 6.03 min/ 1 km

 

Tider
5 km: 29 min 5 sek
10 km: 57 min 59 sek
15 km: 1 h 28 min 53 sek
20 km: 2 h 47 sek
Sluttid 21,1 km: 2 h 7 min 19 sek


Så var mitt livs längsta lopp genomfört! Det gick bra och jag sprang hela vägen, även om jag kanske sparade lite väl på krafterna under första milen. Men, det var svårt att veta hur jobbigt det skulle bli. Jag bör ha sprungit fortare första halvan för att knapra in några minuter och klara loppet på 2 h. Dessutom strulade min iPod och mätte loppet i miles istället för kilometer så jag fick ställa om den efter ca 2 km och därefter var det otroligt svårt att veta vad tiden och distansen egentligen var. Jag är i alla fall riktigt nöjd med min prestation, trots tidigare förkylning och för lite träning så kändes hela loppet hyffsat lättlöpt! Lätt andning, bra ben fram till 18 km och inga direkta smärtor, (annat är det idag!). Det var dessutom underbart väder, lite sol och 17 grader och mina kära vänner Maria och Julia hejade på! Tack sötnosar! Springer gärna nästa år och då vill jag klara 2 h.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0