Jag tror jag är lite sjuk...

...rea-shopping idag IGEN. Jag som skulle sluta shoppa kläder. Men det går bara inte. Jag är sjuk. Begär! Jag måste ha ha ha.


Levi's 400 kr


Zoul 200 kr


Paris Kate & I 200 kr


Weekday 50 kr


Weekday 50 kr

Är jag i riskzonen för ett shoppingberoende?!
1.
I min garderob har jag minst ett plagg som jag aldrig har använt. [x]

2. Jag shoppar ofta kläder fast jag egentligen inte har råd. [x]

3. Jag använder ofta mitt kreditkort när jag shoppar. [-]

4. När någon frågar om jag har nya skor skäms jag lite och säger att de var ett kap och att jag hittade dem på rean. [x]

5. Ibland ljuger jag om någon frågar om det jag har på mig är nytt. [-]

6. När jag har shoppat något känner jag enorm tillfredställelse. Lycklig, helt enkelt. [x]
7. Jag shoppar för att må bra, bli glad eller bli av med ångest. [x]

8. Mina argument när jag shoppar är ofta "Jag dör om jag inte köper det här", "jag behöver verkligen det här" eller "Jag är dum om jag går miste om ett sådant tillfälle". [x]
9. När mina vänner ska gå ut och ta en drink säger jag att jag är pank, så att de bjuder mig. Men i själva verket har jag pengar, om det skulle knipa i garderoben. [-]

10. Det händer att jag lånar pengar från en familjemedlem/vän för att kunna shoppa.  [-]
11. När jag shoppar loss rejält får jag dåligt samvete efteråt. [x]

Om du har svarat "ja" på tre eller fler frågor bör du tänka över din situation och bryta dina shoppingmönster.

Självklart, 7 kryss av 11. Shoppingberoende. Och vem är inte det? Vad ska jag annars spendera mina pengar på? Jag köper kläder och en annan(typ killar) köper teknikprylar. Jag kanske borde ha en shoppingfri månad jag vet, men nu har det varit jullov och mellandagsrea och självklart shoppar jag. Bortförklara bortförklara bortförklara. Ok. Jag ska ta mig en funderare kring detta...


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha oj jag hade 9/11 hehe. oops :p Men det är ju så kul. Du hade hittat en massa fint :)

2010-01-08 @ 18:42:02
URL: http://tillay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0