Tisdag och Onsdag

Igår hade jag en kort skoldag med endast ett Hälsotest på en kvinna från KI's personal. Gick riktigt bra. Jag lät henne göra Åstrands submaximala cykeltest för att testa syreupptag. Kollade BMI, midjemått, blodtryck och hade lite motiverande samtal om träning! Efter det åkte jag in till stan och mötte upp Anki för lunch + rosé på Fridays. I solen! Underbart skönt med sådana vårdagar. Efter det blev det shopping och jag hittade faktiskt massa billigt för under 100-lappen. Visar sen! På kvällen bjöd Anki hem mig på middag och det blev ytterligare ett glas vin. En mycket trevlig och mysig dag!

Idag har det varit skola hela dagen. Men för att ta det mest intressanta så hade jag tid hos en tandhygieniststudent efter lunch. Där blev det tortyr för munnen kan jag säga! Jäklar vad jag har blödit. Det komiska är att det var just det hon testade - ifall tandköttet börjar blöda när man sticker ned ett sylvasst redskap i "tandfickorna". Om det gjorde! Satan i gatan. Fällde en tår men hade lätt kunnat börja storlipa om jag inte kämpat emot. Hon röntgade även mina tänder för hon trodde att jag hade hål, men så var inte fallet. Sedan blev det redigt med tandstensborttagning, blödde massa igen! Hon färgade även hela munnen neonrosa med någon färg, för att kolla var jag hade plack. Polerade gjorde hon till sist och gav mig råd om hur jag ska sköta mina tänder. Jag måste köpa tandtråd m.m. Men annars såg allt supersuper fint ut sa hon. Puuuh... Men det gör ont ännu vill jag lova och det är jag inte ensam i klassen om. Tjejen var faktiskt urduktig!

Nu blir det löpning med Jane medan Kristoffer och Ragge fixar med vår trall!

Kommentarer
Postat av: Elinh

Konstigt att du mötte upp Anki om du INTE åkte till stan...? :P

2010-04-28 @ 18:28:10
URL: http://elinhs.blogg.se/
Postat av: Ida

haha oj!! ändrade det nu ;)

2010-04-28 @ 19:39:09
URL: http://idajosefinb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0