Svininfluensan

Jag har haft tokångest den senaste tiden över det här med vaccinering mot influensan! Jag ska ju praktisera på sjukhus nu och ett par månader framöver där jag lätt kan smittas, å andra sidan är det ju de här förbannade biverkningarna - kanske blir man sjuk, får ont överallt och så ont i armen så att man inte ens klarar att klä på sig på två dagar. Men hallå, visst är det värt det? Nu är jag i alla fall fast besluten för ett JA, då jag idag fick höra att jag redan på torsdag ska besöka patienter på intensiven där flera personer ligger och vårdas för svininfluensan. Dödssjuka. Jag menar, vi alla i klassen är i riskgruppen pga vår ålder, så varför riskera att bli grissjuka i 2 veckor? Vilket i sin tur skulle innebära att vi får gå om skolan en hel termin! Eller döden i värsta fall. Nä. På måndag morgon blir jag vaccinerad. Biverkningarna får jag stå ut med!

Kommentarer
Postat av: elinh

SATAN VAD ÅNGEST!!!

2009-11-14 @ 23:29:46
URL: http://elinhs.blogg.se/
Postat av: Ida

jaaaaaaaaaaaaaa. å så fick jag reda på att även om jag tar vaccinet imorgon så börjar det inte verka förrän 1-2 veckor efter!!!

2009-11-15 @ 18:22:34
URL: http://idajosefinb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0