FANFANFAN

Har kommit hem nu, det blev inte en mil idag. Långt ifrån. Efter 1,5 km jogging började det krampa rejält i min högra hamstrings, fick stanna, men fortsatte till 2,2 km. Där gick det bara inte längre, kändes som om hela muskeln skulle gå av. Ännu värre när jag stannade. Det tog mig sedan 30 min att ta mig hem igen, rejält haltandes. Möttes av ett tiotal löparblickar på hemvägen. Jag hatade dem. Höll på att börja stortjuta där jag gick. Inte av smärtan, men insåg då hur min löpning är min drog, jag älskar att springa. Men jag kunde inte! Jag kan inte! Nu kan jag inte ens gå! Tårarna kom när jag klev innanför dörren och Kristoffer undrade varför jag kom hem efter bara 40 min...

Antingen är det en sträckning eller en muskelbristning, typ värsta tänkbara just nu. Har googlat lite på detta, jag tippar på att det är en muskelbristning, tyvärr. Det kan ta många veckor att komma över en muskelbristning, och går man för snabbt fram kan skadan komma tillbaka så att man får börja om från början igen.


Jag är helt förstörd nu. Jag tror min värld precis gick under...



Kommentarer
Postat av: Elina

Usch va trist! stackare!



Jag tycker du va söt på bilden iaf! :D

2009-06-01 @ 22:05:13
URL: http://elinagoransson.blogg.se/
Postat av: Kim

Aj, det låter inte alls bra. Vet hur det är att göra något man älskar och bli skadad.. Hoppas att det fort blir bättre!

2009-06-02 @ 22:55:42
URL: http://modeflickan.se/I'masuccess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0