Heltokigt

Det känns som om jag knappt hinner skriva här längre, men hej nu är jag här!

Skolan är verkligen great, klassen är great och det här är min grej känner jag. Trots att det är SÅ mycket studier som måste göras och läras, så är det ändå kul. Sjukgymnast, det är det jag vill bli. Varenda kroppsdel, nerv, muskel, led och kota (och allt vad det är), det ska jag kunna. Utantill. På latin! Heltokigt. Än så länge hänger man ju inte riktigt med i lärarnas höga tempo, men det kommer väl. Lite sömn skulle inte heller sitta fel någon morgon...

Och annars då? Ja, då har det inte hänt så mycket. Bara skola och lite träning är vad jag hunnit med. Gjort en läxa nu ikväll, och snart blir det sova. Beställt lite på H&M också. Jag kunde inte låta bli då jag såg att det fanns lite fina "Today"-erbjudanden på halva priset! Koftor - I neeed.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Var det svårt att komma in på sjukgymnastlinjen? Jag har också funderat på att läsa vidare till det efter gymnasiet, men jag har hört att intagningsgränsen är väldigt hög? :/

ha det bra & lycka till

2008-09-05 @ 13:33:40
Postat av: Ida

Jo, snittet ligger på 18-18,5 någonting (gymnasiebetyg). Men många av oss i min klass kom in som reserver, som jag med 17,6 i snitt. Så det är väl lite olika från termin till termin, när man söker och så. Genrellet sett brukar det ju vara svårare att komma in på höstterminen. Men det är i alla fall ett jätteroligt program att gå på!!

2008-09-05 @ 20:01:29
URL: http://idajosefinb.blogg.se/
Postat av: Nadja

Okej då vet jag :) ja det verkar grymt roligt!

2008-09-06 @ 15:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0