Är inte det sjukt?

Jag känner mig konstig! Jag kan inte sova. Jag har inte riktigt kunnat sova på två dagar nu, mardrömmar och annat elände. Vad tänker jag på egentligen? Jag känner mig rastlös också. Min mage är hungrig, men inte jag, inte min mun. Jag gör ju ingenting! Eller gör jag det? Allting är bara för roligt, vart är det tråkiga, det trista, det dåliga? Hur kan jag må dåligt över att må så bra? Konstigt är vad det är. Hela jag känner mig knäpp. Nyligen sa en lärare till mig att vi människor behöver problem för att överleva, och om vi inte har några, så skapar vi oss det! Är inte det sjukt? Ska jag inte vara lycklig över lyckan att kunna göra vad jag vill, och ha tid till allt jag vill? För det är väl det jag kan. Just nu i alla fall. Jag är ledig. Jag är fri. Som en fågel. Problemet är att jag inte vet vart jag ska flyga. Hur börjar jag?

image228

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0