Intelligens

Har precis läst en artikel (skoluppgift) som handlar om hur ansikten och olika egenskaper i ett ansikte kan få oss att döma personer yrkesmässigt och personlighetsmässigt, för att vi kan se olika intelligenta ut pga till exempel glasögon, skägg eller hår.
Intressant! Vi dömer faktiskt personers utseenden hela tiden, vilket är ganska så skoj tycker jag, för vi kan ha SÅ FEL ibland!

Om någon undrar (som ska börja/vill plugga);
så läser jag ett program på 3 år som heter Personal arbete och organisation på Stockholms universitet.
Programmet har en beteendevetenskaplig inriktning och baseras på psykologi, pedagogik, sociologi, ekonomi och juridik.
Något jag rekommenderar vill jag säga! Speciellt om man har svårt att bestämma sig för vad man vill plugga, det är alltså en bred linje!
Väääldans intressant och kul vill jag tillägga, dock inte många som vet om att det finns.
Krav är Matte C och Samhälle A. Snittbetyg - över 17 någonstans.

Sök ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0